I Unlu
2 min readFeb 27, 2021

Ev Yapımı İskender Kebap Tarifi

Ev Yapımı İskender Kebap Tarifi İçin Malzemeler

  • 1 çay bardağı sıvı yağ
  • 3 yemek kaşığı tereyağı
  • 3 adet sivri biber (4 e bölünmüş)
  • 2 yemek kaşığı un
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
  • Göz kararı su

İskender Kebap İçin:

  • 5–6 dilim pide (ben ekmek kullandım)
  • 1 yemek kaşığı tereyağı
  • 500 gram et (döner şeklinde kesilecek)
  • Tuz

Kebabın Yanında:

  • Patates kızartması
  • Pirinç pilavı

Ev Yapımı İskender Kebap Tarifi Nasıl Yapılır?

  • Önce etleri pişirelim. Buzluktan çıkardığımız ya da taze aldığımız eti döner şeklinde keselim.
  • Az bir sıvı yağı tencereye aldıktan sonra, etleri de içine alıp yumuşayıncaya kadar pişirelim.
  • Bu sırada sosumuzu hazırlayalım.
  • Sıvı yağı, tereyağı kızdırıp içine dörde böldüğümüz sivri biberleri alalım ve hafif yumuşayıncaya kadar kızartalım.
  • Sosun kıvamlı olması için içine un ekleyip, kokusu çıkana kadar kavuralım.
  • Ardından domates salçasını ve suyu ekleyip pişmeye bırakalım. Hem biberlerin aroması hem de unun kıvam vermesiyle, nefis bir sos hazırlamış olacağız.
  • Bu sırada patatesleri küp küp kızartalım ve pirinç pilavımızı hazırlayıp, pişmeye bırakalım.
  • Küp küp doğradığımız pide veya ekmekleri tavada tereyağı ile kavuralım.
  • Servis yapacağımız tabağa, önce pideleri alalım.
  • Üzerine sosumuzdan gezdirelim ve etleri yayalım. Tekrar sos gezdirelim ve biberlerinden de koyalım. En üstüne tereyağı yakıp dökebilirsiniz. Ben fazla yağlı olmasın diye yakmadım.
  • Yanına pilav ve patates kızartması ekleyelim.
  • Siz yoğurdu da yanına ekleyebilirsiniz. Benim yoğurdum köy yoğurdu olduğundan biraz cıvıktı. O yüzden ayrı bir kaseye koymayı tercih ettim.
  • Ve iskender kebabımız servise hazır.

Afiyet olsun!